Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 1.6.2023 alkaen.

Verkkokauppa

Somrest Oy
Tullikatu 6
33100 Tampere

050 5057930
info@somrest.fi
2741912-7

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Verkkopankkipainikkeet/Mobilepay (Paytrail)

Asiakkaalla tulee olla käytössään verkkopankkitunnukset. Maksutapahtuma veloitetaan suoraan asiakkaan tililtä verkkopankkiympäristössä. Tilaaminen ja maksaminen tapahtuvat turvallisesti suojatussa yhteydessä. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (y-tunnus 2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle.

MobilePayllä voit maksaa verkkokaupoissa siten, että sinun ei tarvitse syöttää maksukortin tietoja. Tarvitset ainoastaan aktivoidun MobilePay-sovelluksen puhelimeesi. Valitse maksutavaksi MobilePay, kirjoita avautuvaan kenttään puhelinnumerosi ja hyväksy maksu MobilePayssä puhelimellasi. Aktivoi verkkomaksaminen MobilePayssä ennen ensimmäistä ostosta! MobilePayn normaalit maksurajat eivät ole voimassa verkkokaupoissa. Voit siis tehdä ostoksia maksukorttisi käyttörajojen mukaisesti.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Luottokorttimaksu

Korttimaksua varten tarvitset voimassa olevan suomalaisen maksulaitoksen myöntämän Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- tai Debit MasterCard-kortin. Maksukortin tiedot eivät välity tai tallennu verkkokauppaamme missään vaiheessa. Verkkokaupassamme ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa ja Mastercard SecureCode -todentamispalvelut, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan. Todentaminen vaatii verkkopankkitunnuksia.

Tilisiirto

Tilauksen voi myös maksaa ennakkoon perinteisesti laskussa olevalla viitenumerolla. Maksussa on ehdottomasti käytettävä annettua viitenumeroa sille varatussa viitenumero–kentässä, jotta maksusuoritus ohjautuu oikealle tilaukselle verkkokauppajärjestelmässämme. Ilman viitenumeroa tai viitenumero virheellisesti viestikenttään syötettynä maksutapahtuma ei kohdistu järjestelmäämme millekään tilaukselle, joten tilausta ei voida toimittaa normaalien toimitusaikojen puitteissa. Virheellisesti suoritetut viitteettömät maksut tarkistetaan kerran kuukaudessa.

Tilaus toimitetaan heti, kun viitemaksusuoritus näkyy tilillämme kokonaisuudessaan. Mikäli laskua ei ole maksettu eräpäivään mennessä, peruuntuu tilaus automaattisesti. Tuotteita pidetään varattuna 5 päivää tilauksesta, joten maksuaikaa on 5 päivää. Huomioithan tilisiirrolla maksettaessa mahdollisen 1-3 päivän pankkiviiveen.

Klarna

Klarna on nykyään yksi suosituimmista maksutavoista suomalaisissa verkkokaupoissa. Suosio liittyy joustaviin maksuvaihtoehtoihin:

  • Maksa 30 päivän maksuajalla toimituksesta (täysin kuluton).
  • Pilko maksut osiin.

Lisää tietoa Klarnan maksutavoista täältä.

Postiennakko

Tilaus voidaan toimittaa Postin kautta myös postiennakolla, jolloin tilaus postitetaan normaalien toimitusaikojen puitteissa lähimpään postitoimipaikkaan lunastettavaksi. Tilaus maksetaan joko postiin tai Smartpost-pakettiautomaattiin lähetystä noudettaessa. Postiennakkotilaukseen lisätään aina maksutapalisä 5,00 euroa toimituskuluihin. Tämä on laskettu jo valmiiksi toimituskuluihin ostoskorisivulla.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Somrest Oy
Tullikatu 6
33100 Tampere

050 5057930
info@somrest.fi
2741912-7

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Kuluttaja-asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukaisesti 14 päivän palautusoikeus verkkokaupasta tilaamilleen tuotteille. Ilmoita palautuksesta sähköpostitse. Helpoiten tämä tapahtuu vastaamalla tilausvahvistussähköpostiin ja ilmoittamalla palautuksesta. Näin saamme myös vahvistusviestistä tiedot siitä, mitä tilausta palautus koskee. Mikäli et ole säilyttänyt vahvistusviestiä, voit lähettää myös vapaamuotoisen ilmoituksen palautuksesta sähköpostitse osoitteeseen info@somrest.fi. Viestistä tulee käydä ilmi yhteystietosi, tilauksen numero, palautettavat tuotteet ja palautuksen syy.

Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäisissä myyntipakkauksissaan. Eli siinä kunnossa kuin asiakas on sen saanut. Asiakkaalla on siis oikeus tutustua tilaamaansa tuotteeseen samalla tavalla kuin se olisi mahdollista normaalisti kaupasta ostettaessa.

Mikäli tuote palautuu myyntikelvottomana, eli se on silminnähden käytetty, likainen, rikki, pakkauksesta puuttuu osia tai sinetöity myyntipakkaus on avattu, emme voi palauttaa tuotteen hintaa kokonaan. Tällaisissa tapauksissa palautettava hinta sovitaan tapauskohtaisesti.

Jos asiakas maksaa palautuslähetyksen postituskulut itse, emme jälkikäteen korvaa tällä tavoin syntyneitä kustannuksia, sillä tarjoamme maksuttoman asiakaspalautusmahdollisuuden. Emme myöskään lunasta postiennakolla tai siihen verrattavalla tavalla lähetettyjä lähetyksiä postista. Emmekä korvaa tällä tavoin postitettujen lähetyksien kuluja asiakkaalle.

Lunastamaton paketti

Paketin noutamatta jättäminen ei tarkoita palauttamista. Paketin noutamatta jättäminen ei ole asiakaspalautus. Mikäli paketti palautuu noutamattomana ja seurantakoodi vahvistaa noutamatta jättämisen, vähennämme palautuksesta 9,90 € arvoisen palautus- ja käsittelykulun.

Noutamatta jätetyt postiennakkotilaukset peruutetaan automaattisesti. Mikäli toteamme asiakkaan jättäneen usean postiennakkotilauksen noutamatta, asiakastili jäädytetään.

Asiakkaan pyynnöstä meille tilatulle tilaustavaralla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta (vrt. kuluttajansuojalaki.)

Palautusoikeus ei koske yritysostoja.

Tuotteen palautus/ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa sähköpostitse. Jos paketti on vaurioitunut kuljetuksessa, sinun täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio kuljetusyhtiölle.

Tilauksesta puuttuvat tai väärintoimitetut tuotteet

Jos tilauksesta puuttuu tuote, varmista kuitista, että tuotetta ei ole merkitty toimitettavaksi jälkitoimituksena. Jos mainintaa ei ole, ota meihin yhteys joko sähköpostitse vastaamalla tilausvahvistukseen tai puhelimitse. Muista säilyttää viestiketju sähköpostissa! Toimi samoin myös silloin, jos olet saanut väärän tuotteen.

Rikkinäinen tuote

Joskus käy niin, että tuote onkin valitettavasti jo valmiiksi rikki tai viallinen. Mikäli saamasi tuote on rikkinäinen, ota meihin yhteyttä sähköpostitse vastaamalla tilausvahvistukseen, niin annamme tapauskohtaisen ohjeistuksen.

Palautettava/vaihdettava tuote

Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen tulee olla samassa kunnossa kuin missä sen sait. Eli esimerkiksi pakkaus, käyttöohjeet ja muut lehtiset tulee palauttaa myös. Pakkauksen tulee olla ehjä, eikä tuotteessa saa näkyä käytön jälkiä. Tuote ei saa olla kostunut tai muutoin vioittunut.

Jos haluat vaihtaa tuotteen toiseen, suosittelemme tekemään uudesta tuotteesta uuden tilauksen. Näin saat tuotteen heti varattua ja nopeammin toimitukseen.

Palautuksen pakkaaminen

Palauta tuote, mikäli mahdollista, samassa paketissa missä se tuli. Muutoin pehmusta ja suojaa tuote postitusta varten vähintään yhtä hyvin kuin se oli toimitettu. Älä käytä paketin tai kuoren sulkemiseen niittejä! Älä lähetä tuotetta suoraan alkuperäispakkauksessa, vaan suojaa pakkaus kuljetusta varten! Mikäli palautuksen saavuttua alkuperäispakkauksessa on teippejä tai tarroja, jotka eivät siihen uutena kuulu, emme voi hyvittää tuotteesta täyttä hintaa.

Palautukseen tulee liittää aina mukaan viesti palautuksen syystä. Myös siinäkin tapauksessa, vettä asiasta olisi esimerkiksi puhelimessa tai sähköpostitse keskusteltu. Liitä mukaan joko tavaroiden mukana saamasi kuitti tai kopio siitä. Tämä nopeuttaa palautuksen käsittelyä. Mikäli kuittia tai kopiota ei ole mahdollista lähettää palautuksen mukana on palautukseen liitettävässä viestissä käytävä ilmi lähettäjän nimi, osoite, puhelinnumero tai sähköpostiosoite, tilausnumero, tiedot palautettavista tuotteista, tiedot tilalle vaihdettavista tuotteista sekä tilinumero mahdollista rahan palautusta varten.

Palautuksen lähettäminen

Palautukset tulee lähettää 14 vuorokauden sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Pyydä asiakaspalautuksesta aina kuitti. Ilman asiakaspalautuskuittia emme voi lähetyksen katoamistapauksissa hyvittää palautusta. Huomioithan, että asiakaspalautuslähetysten kulku postissa kestää normaalia postia pidempään, joskus jopa yli viikon.

Postin paketit

Mene osoitteeseen https://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/palautapaketti/ ja laita hakukenttään tilauksen seurantakoodi.

Sivu antaa sinulle Helposti-koodin, jonka voit kirjoittaa paketin päälle. Voit jättää paketin lähimpään Postiin tai SmartPost-automaattiin. TÄRKEÄÄ: MUISTA KIRJOITTAA HELPOSTI-KOODI PAKETIN PÄÄLLE.

Voit toki käyttää palautukseen myös perinteistä asiakaspalautusosoitetta: Somrest Oy, Asiakaspalautus xxxxxxxxx, Lastausväylä 1, 60100 Seinäjoki

Matkahuollon paketit

Vaihtoehto 1: Rekisteröidy/kirjaudu Matkahuollon järjestelmään ja klikkaa palautettavan toimituksen seurantakoodia. Sen jälkeen valitse "Palauta" ja kirjoita kenttään palautusnumeromme xxxxxxxxxxxx. Palautuksen kuittaamisen jälkeen voit viedä paketin ohjeiden mukaisesti joko pakettiautomaattiin tai noutopisteeseen.

Vaihtoehto 2: Kirjoita lähetykseen palautusosoitteeksi
Somrest Oy, Asiakaspalautus xxxxxxx, Lastausväylä 1, 60100 Seinäjoki
ja palauta paketti haluamaasi Matkahuollon noutopisteeseen (huom. ei pakettiautomaattiin!)

Maksuton palautus ei koske rahtitoimituksia (esim. sänkyjen tai patjojen palautus)!

Rahojen palautus

Mikäli tuote tai tilaus palautetaan ilman vaihtoa toiseen tuotteeseen tai tilalle vaihdettava tuote on halvempi kuin alun perin maksamasi tuote, palautamme kauppahinnan tai hintojen erotuksen takaisin asiakkaalle. Rahojen palautukseen menee noin 5–14 vuorokautta riippuen käytetyn maksupalvelun käsittelyajasta.

Verkkomaksupainikkeet/Mobilepay (Paytrail): Rahat hyvitetään takaisin Paytrailin maksujärjestelmän kautta.

Luottokortti (Nets): Rahat hyvitetään takaisin Netsin maksujärjestelmän kautta.

Klarna: Rahat hyvitetään Klarnan maksujärjestelmän kautta.

Tilisiirto/Maksu noudettaessa/Postiennakko: Rahat hyvitetään takaisin tilisiirtona, liitä palautuksen mukaan tilinumero IBAN-muodossa.

Toimituskuluja ei hyvitetä, mikäli tilauksesta palautetaan vain osa tuotteista.

Lahjakortilla maksettuja tuotteita ei hyvitetä rahana, vaan uudella lahjakortilla Somrestin verkkokauppaan.

Jos haluat vaihtaa tuotteen toiseen, hyvitämme palautetun tuotteen hinnan uuden tilauksen loppusummasta. Suosittelemme kuitenkin tekemään uudesta tuotteesta uuden tilauksen, jolloin saat vaihdettavan tuotteen heti varattua ja nopeammin toimitukseen.

Reklamaatiotilanteet

Asiakkaan on ilmoitettava virheestä asiakaspalveluumme viipymättä. Mikäli huomaat pakkauksessa mahdollisia kuljetuksessa tulleita ulkoisia vaurioita, tulee tästä ilmoittaa toimitusta noudettaessa joko Postiin tai Matkahuoltoon, riippuen valitusta toimitustavasta ja pyydettävä kirjaus havaitusta vauriosta. Katso tarkemmin kohdasta asiakaspalautukset.

Mikäli reklamaatiotilanteessa kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn asiakkaan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Yritysmyynti

Kuluttajasuojan oikeudet eivät luonnollisesti koske yritysmyyntiä. Meistä johtumattomasta kaupan purusta tai tuotteen palautuksesta perimme meille mahdollisesti aiheutuneet kohtuulliset kustannukset (sopimusoikeus). Normaalisti tällaisia kustannuksia ovat esimerkiksi tilauksen toimituskulut. Yritysmyynnin palautukset tulee hoitaa aina palauttajan omalla kustannuksella.

Asiakastiedot

Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta. Käsittelemme henkilötietoja asiakkuuden hallintaan liittyvissä asioissa, asiakasviestinnässä, tarjoamiemme palvelujen markkinoinnissa sekä palvelujen kehittämisessä tietosuojaselosteemme mukaisesti. Tietoja (mm. tilaajan IP-osoite) voidaan luovuttaa poliisille mahdollisten väärinkäytösten selvittämisessä.

Ostoskoriin käytetyt lahjakortit